{ "title": "Lastik Hava Basıncı Tablosu", "image": "https://www.basinc.gen.tr/images/Lastik-Hava-Basinci-Tablosu-25.jpg", "date": "20.01.2024 00:18:05", "author": "aysel koçer", "article": [ { "article": "Lastik hava basıncı tablosu, araçlarda kullanılan araba lastiklerinin basıncının doğru şekilde ayarlanması son derece önemlidir. Bu noktada sürüş güvenliği sağlanırken, aracın kontrol seviyesi üst düzeye ulaşır. Lastiklerin hava basıncının normal şekilde olmaması lastiğin aşınması gibi problemlerle sebebiyet verirken, ayda bir kontrolünün yapılması önemlidir. Normal şartlarda lastiğin basıncı doğru ayarlanmış olsa bile kullanılması sebebiyle basınç değerinde kayıp meydana gelir. Kamyon ve otomobil gibi araçların lastik basıncı sık sık kontrol edilmelidir. Özellikle araçların fren yapması, aynı girilen virajlar gibi sebeplerden dolayı basınçta düşme gözlenirken; bu süreç içerisinde arabaya istenilen performansı göstermez. Lastik hava basınç tablosu üzerinde her aracın markasına göre basıncının lastiğin ölçüsüne göre değerlerinin farklı olduğu belirtilmektedir. Bu sebepten dolayı aracın markasının ve lastiğinin milimine göre gerekli hava basıncının ayda bir kez uygulanması gerekir. Benzin alınan istasyonlarda hava basınç istasyonu bulunmaktadır. Bu sebepten dolayı gerekli basınç ölçümlerinin yapılması gerekirken, tavsiye edilen iki haftada bir araç hava basıncının ölçülmesidir.

Lastik hava basıncı tablosu ölçülmesi nasıl gerçekleştirilir

Oldukça kolay olan bu işlem ile hem aracın yakıt tüketimi hem de araçtan elde edilen performansın üst seviyelere çıkması sağlanır. Araçta bulunan lastik hava basıncı düşmüş ise sürüş sarsıntı gerçekleşir. Ayrıca hava basıncında bulunan düşüklük sebebiyle lastiğin patlama riski oldukça fazla olur. Bu sebepten dolayı yolda bulunan çivi, taş veya sert cisimlere lastikte geldiği zaman basınç düşük olması sebebiyle patlama meydana gelirken gereğinden fazla basıncın yükseltilmesi de patlamasına neden olur. Lastik basıncının az olması dişlerin kısa sürede aşınmasına sebebiyet verir. Bu sebepten dolayı günlük araca binmeden önce lastiklerin kontrol edilmesi önemlidir. Sıcak olan lastiğin basıncı doğru ölçümü vermezken; araç başlamadan önce lastiğinin havasının kontrol edilmesi önemlidir. Benzin istasyonlarında bulunan lastik hava makineleriyle aracın lastiğinin hangi barda olması gerekiyor ise kodlanarak gerekli hava takviyesi gerçekleştirilir. Bu uygulama ile dört lastiğin hava basıncı istenilen seviyeye getirilir. Bu uygulama için subabun açılması gerekirken basınç ayarlandıktan sonra subap iyice sıkılanır.

Lastik basınç değeri tablosu araç değerleri

Hangi markada hangi basınç ile lastiklerinin kullanılması gerektiği kullanılan aracın kılavuzunda yazmaktadır. Sürücü bilgilendirme bölümünde lastiğin hava basıncının hangi ayarda olması gerektiği belirtilmektedir. Kullanma kılavuzu bulunmayan kişilerin lastikçilerden lastiğin hangi basınçta olacağını öğrenmesi son derece önemlidir. Türkiye'de lastik hava basıncı değeri pisi olarak değerlendirildiği için hava basmadan önce çevrilmesi gerekir. 1 bar 14.50 pisi eder.

Lastiklerin basınç değerleri birbirinden farklılık gösterir. Ön tarafa uygulanan lastik hava basıncı ile arka tekerlere uygulanan lastik hava basıncı değeri birbirlerinden farklıdır. Bu sebepten dolayı doğru ayarların ölçülmesi ile basıncın uygulanması gerekir. Lastikte bulunan hava düşüşü sık olarak kontrol edilmesine rağmen gerekli seviyede kalmıyor ve sürekli düşüş meydana geliyor ise mutlaka lastiğin kontrol edilmesi için servise gidilmesi gerekir. Jantların iyi takılmamasından sebeple veya arızalı olan subaplardan dolayı lastik basınç kaçağı görülür. Bu sebepten dolayı lastiklerin gerekli bakımının yapılması hava basıncının sabit kalmasını destekler. Her marka aracın lastik basıncı farklı olduğu için lastik hava basınç tablosu üzerinden aracın bilgileri temin edilerek gerekli seviye öğrenilir.
" } ] }