{ "title": "Lastik Hava Basıncı", "image": "https://www.basinc.gen.tr/images/Lastik-Hava-Basinci-44.gif", "date": "19.01.2024 07:23:12", "author": "omer secgunler", "article": [ { "article": "
Lastik Hava Basıncı: Araçların lastik basıncı bir aracın verimliliği açısından çok önemlidir. Araç lastiklerinin basınç seviyelerinin ne kadar olacağını belirten çizelge araçların kullanım kılavuzunda, torpido gözünün iç kapağında veya benzin deposunun iç kapağında araç firmaları tarafından yapıştırılmıştır. Araç sahipleri bu çizelgeden yararlanarak lastik hava basıncının ne olacağını görür ve lastiklere hava basıncını uygular. Lastik hava basıcı araçta dengeyi sağlar, viraj almada savrulmayı önler, iyi bir sürüş sağlar, firen anında aracın sarsılmasını ve kaymasını. Yakıt tüketiminde etkili olur. Bu nedenle çizelgede belirtilen değerler aynen uygulanmalıdır. Lastik hava basıncı farklılık gösterdiğinde istenen sürüş özellikleri yakalanamaz.

Lastik Hava Basıcı FazlaOlması
Lastik Hava Basıncının Az Olması
Doğru hava basıncı aracın kontrolünü kaybetme riskini azaltır. Lastiklerin zamanından önce yıpranmasının ve iç yapısında yırtılmalar olmasını engeller. Lastik basıncı küçük kaçaklarla düşebilir, bu nedenle yedek lastik dahil lastiklerin hava basıcı her ay kontrol edilmeli. Uzun yolculuklardan önce lastik hava basıncı kontrol edilmeli. Karlı ve buzlu yollarda hava basıncı düşürülmemeli. Su pop kapakları kapalı tutulmalıdır. Lastikler taşınan yüke göre hava basıncı vurulmamalı . Lastik hava basıcı lastikler soğukken kontrol edilmelidir. Doğru hava basıcı ile lastik tabanı yola tam uyum sağlar yolu tutar.
" } ] }